Retourneren en ruilen

Retourneren

Op de producten van chiphone.nl zit een wettelijke zichttermijn van 14 dagen. Deze zogenaamde afkoelingsperiode gaat in vanaf het moment dat u het pakket aan de deur in ontvangst heeft genomen. Als het gekochte product van chiphone.nl om welke reden dan ook niet bevalt, mag u het binnen 14 dagen ruilen. Zodra het product bij ons binnen is en aan de voorwaarden voldoet (zie uitzonderingen voor meer informatie), krijgt u binnen 14 werkdagen het volledige aankoop bedrag en eventueel betaalde verzendkosten op teruggestort. U kunt er ook voor kiezen het product te ruilen voor een ander product.

 

Uitzonderingen

Hoewel wij proberen onze retourpolicy zo coulant mogelijk te houden, zijn er gevallen waarin wij ons het recht voorbehouden een product dat wordt geretourneerd of geruild te weigeren. Ook kunnen we ervoor kiezen om een deel van het factuurbedrag in te houden (in het geval van smartphones moet het toestel refurbished worden, of er kunnen gebruikerssporen aanwezig zijn).

Het gaat om de volgende gevallen:

- Producten zoals oordopjes die gebruikt zijn worden om hygiënische redenen geweigerd.

- Producten (inclusief de verpakking) die duidelijke gebruikssporen hebben, beschadigd, vuil of incompleet zijn kunnen worden geweigerd of het factuurbedrag kan slechts gedeeltelijk worden teruggestort.

- Diensten (bijvoorbeeld het servicepakket) kunnen niet niet worden geretourneerd.

 

Procedure retourneren

Wanneer u een product van chiphone.nl wilt retourenen, dan kunt u dat ons binnen 14 dagen laten weten door een bericht te sturen via het ticketysteem op onze website, of via info@chiphone.nl. Via deze manier komt uw verzoek direct binnen bij uw bestelling en kunnen we het verzoek snel verwerken.

Download vervolgens ons retourformulier en voeg het bij het te retourneren product.

De volgende zaken zijn alvast belangrijk om te weten:

- Vul het retourformulier zo volledig mogelijk in.
- Zorg dat het te retourneren product goed is verpakt (schade tijdens transport is voor eigen risico). 
- Zorg ervoor dat het product zo compleet mogelijk is. Dit betekent ook al het verpakkingsmateriaal, eventuele handleidingen, etc. 
- Stuur de factuur (of een kopie) mee.
- Frankeer het pakket voldoende. Deze kosten worden door ons niet vergoed. Het is tevens aan te raden het product aangetekend te verzenden.

 

Ruilen

Voor ruilen van een product geldt dezelfde procedure als bij retourneren.