Veel gestelde vragen

- Betaal ik nog invoerrechten of inklaringskosten?

Nee, al onze prijzen zijn inclusief (zelfs inclusief gratis verzending). We leveren altijd vanuit Nederland.


- Waarom zou ik een Chinese smartphone kopen?

Daar zijn erg veel redenen voor! Op deze pagina vindt u meer informatie.

 

- Waarom liggen de prijzen op sommige Chinese webshops soms onder die van jullie?

Het kan zijn dat u een toestel bij een Chinese webshop vindt voor een lager bedrag dan bij ons. Reken er echter op dat er nog aardige kosten bijkomen. De prijzen op Chinese webshops zijn namelijk exclusief BTW en inklaringskosten. Het kan daarom zijn dat u voor een toestel van 150 euro uiteindelijk meer dan 200 euro betaalt. 

Hoe werkt het?

Voor ieder gekocht product dat u koopt buiten de EU betaalt u aan de grens BTW en inklaringskosten.

De BTW-kosten zijn 21% van het aankoopbedrag + de eventuele verzendkosten die u heeft betaald. De inklaringskosten zijn de kosten die de postbezorger in rekening brengt voor het afhandelen van de inklaring voor het door jou gekochte (en dus geimporteerde) product. Deze kosten bestaan onder andere uit incassokosten, administratieve kosten en het voorschieten van de verschuldigde douanerechten. Gemiddeld zijn inklaringskosten (afhankelijk van de postbezorger) 14 euro.

Zowel de BTW-kosten als de inklaringskosten betaalt u wanneer het pakket aan de deur in ontvangst wordt genomen.  

Een voorbeeld: een toestel bestelt u in China voor €150,- plus €7,- verzendkosten. Hiervoor betaalt u uiteindelijk  €203,97. Namelijk: €150,00 (aankoopbedrag) + €7,00 (verzendkosten) = €157,00. €157,00 x 21% BTW = €189,97. €189,97 + €14,00 (inklaringskosten) = €203,97.   

Bron:www.douane-info.nl

 

- Jullie verkopen 4G toestellen, welke frequenties worden door Nederlandse provider ondersteund?

Ook Chinese smartphones zijn er tegenwoordig met 4G en het worden er steeds meer. In Nederland zenden de providers op de volgende frequenties uit:

  • KPN: 800 MHz, 1800 MHz en 2600 MHz.
  • Vodafone: 800, 1800 en 2600 MHz
  • T-Mobile: 900 MhZ, 1800, 2600 MHz
  • Tele2: 800 Mhz en 2600 MHz


Alle toestellen die wij verkopen ondersteunen een van deze frequenties. Vaak is dit de 1800 Mhz frequentie. We raden aan bij uw provider de dekking te controleren van bijvoorbeeld uw woonplaats.

Bekijk voor alle frequenties de specificaties van het toestel.

 

- Zijn alle toestellen van chiphone.nl simlock-vrij?

Ja. Alle toestellen die wij verkopen zijn simlock vrij.

 

- Welk besturingssysteem zit op de smartphones?

De toestellen van chiphone.nl zijn voorzien van Android.

 

- Past de oplader in een Nederlands stopcontact?

Ja. Alle toestellen die wij verkopen worden geleverd met een Nederlandse oplader (of hebben een verloopstuk).

 

- Is het besturingssysteem in het Nederlands?

Ja. Al onze smartphones zijn voorzien van Android en zijn gewoon in het Nederlands instelbaar (een enkele uitzondering zijn Meizu smartphones, welke alleen in het engels is in te stellen). Wanneer u het servicepakket bestelt, dan stellen wij het alvast in en installeren we tevens Nederlandse tekstvoorspelling. Dit laatste is namelijk niet standaard geïnstalleerd.

 

- Heb ik garantie?

We geven 24 maanden garantie op onze smartphones. We zullen u dan ook nooit doorverwijzen naar de fabrikant. Klik hier voor onze garantievoorwaarden.

 

- Kan ik mijn toestel omruilen of mijn geld terug krijgen als ik niet tevreden ben?

Ja. U krijgt bij ons 14 dagen bedenktijd over de aankoop. Deze zogenaamde afkoelingsperiode gaat in zodra het toestel aan de deur in ontvangst is genomen. Indien het toestel in ongebruikte staat is, dan kunt u het probleemloos bij ons omruilen of het aankoopbedrag terugkrijgen. Zie onze retourpolicy voor meer informatie.

 

- Wat is de levertijd?

Indien een product bij ons op voorraad is, zullen we binnen drie dagen leveren (meestal eerder). Wanneer een product niet op voorraad is, dan leveren we normaal gesproken in twee weken. U zult van ons per mail updates ontvangen over de status van de bestelling. 

 

- Bezorgen jullie buiten Nederland?

Ja, wij bezorgen in landen door heel Europa.

 

- Mijn internet doet het niet, wat moet ik doen?

Het kan zijn dat u het internet handmatig moet instellen. Klik hier voor een uitgebreide uitleg.

 

- Er zit geen handleiding bij mijn toestel, zijn die verkrijgbaar?

Helaas wordt er zelden een uitgebreide handleiding meegeleverd bij (Chinese) smartphones. Klik hier voor een handleiding die gebaseerd is op de Nexus 7 tablet van Google. Deze tablet draait op dezelfde Android-versie als de meeste van de Chinese smartphones die wij verkopen. Mocht u toch vragen hebben, mail dan gerust.

 

- Ik heb het servicepakket meebesteld, maar ik heb mijn toestel gereset. Kan ik nog aanspraak maken op het servicepakket? 

Dat kan zeker! Neem contact met ons op en wij helpen u op weg!